08/08/2018
Pallejà participa en la Cimera de la qualitat de l’aire de la conurbació de Barcelona
Aquesta taula de treball pretén reduir un 30% les emissions associades al trànsit viari en el termini de 15 anys
El passat dia 16 de juliol, representants de l’Ajuntament de Pallejà van assistir a la Cimera de la qualitat de l’aire a la conurbació de Barcelona, convocada per la Generalitat de Catalunya. També hi van ser presents membres d’altres ens locals, i responsables d’entitats i administracions supramunicipals com la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
01/08/2018
Nous ajuts per als joves emprenedors
La Generalitat de Catalunya obre una convocatòria destinada a nois i noies inscrits prèviament al programa de Garantia Juvenil
Amb la voluntat de fomentar l’ocupació, la Generalitat de Catalunya ha obert una nova convocatòria de subvencions per als joves emprenedors inscrits prèviament en el programa de Garantia Juvenil.
01/08/2018
Mesures per a minimitzar el risc d’incendi
Des de l’Ajuntament s’han dut a terme accions de neteja a les franges forestals i a parcel·les municipals
Les altes temperatures d’aquests darrers dies, sumades a l’estat dels boscos, fan que calgui extremar totes les precaucions per a evitar l’inici d’un foc. Des del consistori s’han realitzat alguns treballs a les franges forestals del barri de Fontpineda, així com tasques de neteja a les zones d’entrada al barri i a les parcel·les municipals que es trobaven en pitjor estat.
25/07/2018
A punt de finalitzar la primera fase de la remodelació del carrer Via Alegria
Les obres d’arranjament de la via estan quasi enllestides i es preveu obrir el carrer al tràfic durant l’última setmana de juliol
La primera fase de la reordenació del carrer Via Alegria de Fontpineda està a punt d'acabar i es preveu que durant el transcurs de l’última setmana de juliol el carrer serà obert al tràfic. Amb un cost de 280.000 euros, que ha finançat íntegrament la Diputació de Barcelona, aquesta primera fase suposarà una gran millora pel que fa al soterrament dels diferents serveis (telèfon, enllumenat públic i xarxa elèctrica). A continuació, començarà la segona etapa que consistirà en la remodelació...
25/07/2018
Donar sang ajuda a salvar vides
El proper dimarts 31 de juliol els pallejanencs i pallejanenques tindran una nova oportunitat per a ser solidaris
El proper dimarts dia 31 de juliol, el Banc de Sang i Teixits visitarà el nostre municipi per oferir als pallejanencs i pallejanenques la possibilitat de ser solidaris i participar en una jornada de donació de sang. Sota el lema ‘Ajuda’ns a salvar vides’, una unitat mòbil estarà ubicada davant del Castell (avinguda Prat de la Riba, 10) de 9 a 13 hores. A la tarda, també es podrà donar sang de 17 a 20 hores a l’edifici del Castell.
Recordem que poden donar sang els majors de...
20/07/2018
Consells de prevenció davant les onades de calor
Beure aigua, evitar sortir en les hores de més calor i utilitzar roba lleugera són algunes de les recomanacions per fer front a aquests episodis
Amb l’arribada de l’estiu i la pujada de les temperatures, cal tenir més cura que mai amb els episodis de calor intensa, com les onades de calor. Aquestes situacions poden afectar directament a la salut de la ciutadania, especialment a la salut dels nadons, els infants, la gent gran i les persones amb malalties.
13/07/2018
Pallejà és el segon municipi de la comarca on més ha baixat l’atur en el darrer any
El mes de juny ha finalitzat amb 427 persones desocupades, una xifra que no s’havia assolit des de l’any 2008
Segons les dades que avança l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat, les últimes xifres d’atur registrades, corresponents al juny, mostren que Pallejà és el segon municipi de la comarca on més ha baixat l’atur respecte al mateix mes de l’any passat. En concret, des del juny del 2017, un total de 60 persones han sortit de les llistes de l’atur, el que representa una variació del 12,3 %.
10/07/2018
Continua la Festa Major al barri de Fontpineda
Els dies 13, 14 i 15 de juliol s’han programat activitats infantils, un torneig de futbol sala, un sopar popular i ball amb orquestra
Aquest cap de setmana la Festa Major de Pallejà continua al barri de Fontpineda. Del 13 al 15 de juliol s’han programat activitats diverses per a tot tipus de públic. El divendres, a les 22.15 hores, es farà el brindis inaugural al Centre Cívic i posteriorment s’oferirà una sessió de cinema a la fresca amb la pel·lícula La família Bélier, una comèdia dirigida per Eric Lartigau.
06/07/2018
Noves subvencions per a la compra de bicicletes elèctriques
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ofereix ajuts de 250 € per a la compra d’aquests vehicles
Amb l’objectiu de donar suport a un canvi de model en la mobilitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha fet pública aquesta setmana una nova convocatòria de subvencions destinada a facilitar la compra de bicicletes elèctriques. Els ajuts per a aquest 2018 consisteixen en una subvenció fixa de 250 € per la compra d’un d’aquests vehicles per part de particulars i entitats privades o públiques d’un dels 36 municipis que conformen l’àrea metropolitana, entre els quals es troba...
03/07/2018
Nous horaris d’estiu a les dependències municipals
L’Ajuntament, la Molinada i Serveis Socials romandran tancats a les tardes fins a mitjans del mes de setembre
Coincidint amb els mesos d’estiu, diversos serveis i departaments municipals modifiquen els seus horaris d’obertura. L’Ajuntament, la Molinada i l’Àrea de Serveis Socials comencen avui mateix atenent la ciutadania de dilluns a divendres de 9 a 14 hores i tancant durant les tardes fins al 12 de setembre.
Ajuntament de Pallejà
Carrer del Sol, 1
08780 Pallejà
Tel. 93 663 00 00