03/02/2023
Avís preventiu de contaminació atmosfèrica
L’acumulació de partícules contaminants ha provocat l’alerta de les autoritats metropolitanes
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha activat un avís preventiu amb motiu de l’alta acumulació de partícules contaminants, una situació afavorida per la situació anticiclònica. Des de l’Ajuntament de Pallejà– i amb la voluntat de reduir la contaminació – es posen a disposició de la ciutadania els següents consells:
Realitzar els trajectes a peu o amb bicicleta escollint carrers poc freqüentats pel trànsit.Utilitzar el transport públic.Reduir els desplaçaments...
31/01/2023
Tasques de millora a la via Alegria
S’estan desenvolupant treballs de reparació de la vorera i el canvi de baranes
L’Ajuntament de Pallejà duu a terme una intervenció a Fontpineda dirigida amillorar a la vorera de la via Alegria i la substitució de les baranes per adaptar-les a la normativa. Es preveu que les tasques s’allarguin durant dues setmanes, sense cap tall de carrer (excepte en moments puntuals, per càrrega i descàrrega dels materials.
Des de l’equip tècnic encarregat de l’obra, es demana precaució als vehicles que circulin per la zona mentre duri la intervenció.
31/01/2023
S’instal·larà una l’oficina mòbil d’Aigües de Barcelona
Es posarà a disposició de la ciutadania un espai per atendre les consultes al mercat setmanal del pròxim 6 de febrer
L'oficina mòbil d'Aigües de Barcelona arribarà al poble el pròxim dia 6. El servei s'instal·larà al mercat setmanal dels dilluns de 9 a 14 hores.
La finalitat d'aquest espai és atendre presencialment a la ciutadania sobre qualsevol dubte o consulta respecte a la gestió de l'aigua al municipi, facilitant informació i la gestió de tràmits. Amb això, la població podrà assistir a l'oficina mòbil sense necessitat de demanar cita.
27/01/2023
El poble tanca l'any 2022 amb una baixada de l'atur respecte l'anterior període
Segons les dades de l'Observatori del Mercat de Treball del Baix Llobregat, a finals del mes de desembre la taxa d'atur era d'un 7,1 %, cinc punts per sota pel que fa al mateix període de l'any anterior. Les dades de Pallejà es troben per sota de la mitjana comarcal (8,7 %).
27/01/2023
S’organitzen sessions formatives sobre logística interna
La Molinada acollirà sessions dirigides a conèixer les eines essencials en l’àmbit de la gestió de proveïdors
El municipi organitzarà del 8 al 16 de febrer un programa formatiu de 25 hores dirigit a conèixer les eines essencials del procés de compra de la logística interna; com les tècniques de relació amb proveïdors els sistemes de comunicació. La formació, que s’ofereix de 9.15 a 14.15 hores, s’adreça a tant a persones desocupades, com a persones en actiu.
27/01/2023
Arriba la Festa Major de Santa Eulàlia
El consistori demana a la ciutadania engalanar les finestres i els balcons amb el domàs
Un any més, la Festa Major de Santa Eulàlia omplirà els carrers i les places de Pallejà amb activitats per a tots els públics del 10 i el 13 de febrer. Grans, joves i infants tindran l’oportunitat de participar en un ampli ventall de propostes culturals; lúdiques i tradicionals que es pot consultar al detall en la programació de l’Ajuntament.
24/01/2023
Les escoles anuncien el calendari de portes obertes
Els centres d'infantil, primària i secundària rebran les famílies entre les dues darreres setmanes de febrer i principis de març
Les escoles Jacint Verdaguer, la Garalda, Àngel Guimerà, l’Oreig i l’Institut de Pallejà conviden a les famílies a conèixer de primera mà les instal·lacions i el projecte educatiu de cada col·legi pel curs 2023/24.
Escola Jacint Verdaguer
El centre celebrarà dues sessions de portes obertes el 23 i el 28 de febrer. La primera trobada començarà a les 15 hores, mentre que la segona s’encetarà a les 17 hores. Les visites concertades s’ofereixen els dilluns, dimecres...
24/01/2023
Pròxim simulacre d’accident al túnel ferroviari
Durant la nit del 26 al 27 de gener, Ferrocarrils de Generalitat de Catalunya (FGC) realitzarà maniobres d’entrenament
La Generalitat de Catalunya, en l'àmbit de Protecció Civil, ha anunciat a l'Ajuntament que Ferrocarrils de Generalitat de Catalunya (FGC) ha de realitzar un simulacre d'accident ferroviari dins el túnel de Pallejà. Aquest simulacre inclou el desplaçament a la zona dels mitjans necessaris per solucionar les conseqüències d'un suposat l'accident, amb tasques de rescat i trasllat.
20/01/2023
Noves incorporacions a la Brigada Municipal
Les contractacions s’han formalitzat mitjançant els Plans d’Ocupació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona
L’Ajuntament de Pallejà ha pogut contractar durant onze mesos dues persones en situació d’atur, a través d’una subvenció dels Plans d’Ocupació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
20/01/2023
Els plens municipals es retransmetran en directe
Les sessions plenàries es podran consultar a través del canal de YouTube de l’Ajuntament
Tota la ciutadania podrà visualitzar, a temps real i a distància, els plens de l’Ajuntament de Pallejà. La mesura s’aplicarà amb la col·laboració de l’Associació Catalana de Municipis a través d’un sistema segur i efectiu, amb l’objectiu d’arribar a totes les llars del poble i reforçar la transparència de l’administració local.
Ajuntament de Pallejà
Carrer del Sol, 1
08780 Pallejà
Tel. 93 663 00 00