Pallejà

Pallejà
  • MIDA DEL TEXT   

12:26  |  22/12/2024

S’agilitza el tràmit per iniciar o modificar una activitat comercial

  • Tràmits en línia

    Tràmits en línia

23/01/2024

Els establiments amb una superfície de 400 a 2.499 m2 poden utilitzar un únic formulari per fer la comunicació a les administracions pertinents

El passat mes de desembre va entrar en funcionament un nou sistema de tramitació unificada que permet a les empreses realitzar els tràmits necessaris per iniciar o modificar una activitat. Està destinat a aquells establiments amb una superfície de venda de 400 a 2.499 m2.

 

Fins ara, la persona titular de l’activitat havia d’aportar el formulari del tràmit municipal, amb la documentació corresponent adjunta, i, posteriorment, era l’Ajuntament qui ho havia de trametre a la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya. Amb aquest nou sistema, la persona titular pot tramitar alhora, i amb un mateix formulari, tres procediments diferents: la comunicació a l’Ajuntament d’inici o modificació substancial d’activitat (amb projecte i certificat); el tràmit de la Generalitat relatiu a la comunicació de dades dels establiments comercials; i el de comunicació d’obertura d’un centre de treball.

 

El formulari, amb la documentació adjunta, arriben al mateix temps a les tres unitats administratives competents i, per tant, els ajuntaments no han de trametre aquesta informació a la Direcció General de Comerç, fet que agilitza el tràmit. El sistema que es feia servir fins ara, però, es mantindrà operatiu encara fins al dia 30 de maig de 2024.

 

Podeu trobar el formulari a través del Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya i en l’enllaç adjunt.


Informació relacionada


Data de modificació: 23/01/2024 16:20:59