L’ADROC DE PALLEJÀ #99 JULIOL/AGOST 2017 Revista d’informació local
7
U
n dels objectius principals del
Pla de Mobilitat Urbana i Sos-
tenible de Pallejà, aprovat al
juliol passat, era el de millorar la mobi-
litat per als vianants, prioritzant-los per
sobre del vehicle privat. D’acord amb
aquest criteri, s’ha fet un projecte de
remodelació a la cruïlla de la riera Boter
amb la ronda Santa Eulàlia, on s’hi faran
nous passos de vianants perquè la tra-
jectòria del vianant sigui més directa i al
més curta possible.
Aquests passos es pintaran més pro-
pers a la ronda Santa Eulàlia, d’acord
amb l’itinerari habitual dels escolars
que accedeixen a l’escola La Garalda.
D’aquesta manera, s’ampliaran les vo-
reres perquè el vianant hagi de caminar
el menys temps possible per sobre la
calçada i es garanteix la seguretat dels
S’amplien les voreres de la riera Boter amb
la ronda Santa Eulàlia i es generen més
places d’aparcament
La mesura permet reduir la velocitat dels vehicles i augmentar la seguretat
dels escolars de La Garalda
infants en la seva ruta d’accés a l’escola.
Amés, també es faran noves places d’es-
tacionament per a motos al costat dels
passos de vianants que facilitaran la visi-
bilitat del vianant, que quedaria reduïda
si hi aparquessin cotxes.
l
Es pintaran nous passos
de vianants més propers a
la cruïlla i s’ampliaran les
voreres
Millora de la seguretat viària al barri
de la Magina
S’hi instal·len dos nous passos de vianants amb elements que obliguen els vehicles
a reduir la velocitat
D
urant el mes de juliol, i amb
l’objectiu de millorar la segure-
tat viària al barri de la Magina,
l’Ajuntament té previst instal·lar-hi dos
nous passos de vianants que estaran
protegits per ressalts. Aquests nous ele-
ments serviran per a garantir que els ve-
hicles redueixin la velocitat quan circulin
per la zona. El primer pas de vianants
estarà ubicat a l’alçada del núm. 9 del
carrer Joan Boscan i el segon, al núm. 16
del carrer Andrés Manjón.
És el primer cop que a Pallejà s’utilitza
aquest tipus d’elements, que es conside-
ren poc agressius per al pas de vehicles
però, alhora, eficaços per a garantir la re-
ducció de la velocitat. A més, el fet que
estiguin realitzats amb asfalt assegura
que no es produeixi cap soroll indegut.
Amb aquestes mesures es preveu mi-
llorar la mobilitat al barri i donar prioritat
als desplaçaments a peu.
l